Leírás
Ezt a vastag textúrájú festéket gyakran nevezik ‘Rautarn’, és ‘Zimmerit’-nek.
A háború első éveiben a német csapatok egyszerű álcázási technikákat alkalmaztak, mint például a sár/por szennyeződésekkel kenték be a sisakokat, vagy kenyérzsák hevedereket, vagy egyéb – más eszközöket rögzítettek sisakjaikra, általában a lombozatok betűzése szempontjából.
A háború előre haladtával azonban szisztematikusan lefestették sisakjaikat különféle álcázásra alkalmas színekkel. Különböző festési technikákat alkalmaztak a kézi felhordástól kezdve egészen a szórópisztolyok alkalmazásáig.
A motorizált egységeknek jobb hozzáférési lehetősége volt a szórópisztolyokhoz, és a különféle festékekhez. Amikor a járműveiket és a felszerelési tárgyaikat álcázófestékkel festették le, általában a sisakjaikat is ugyanarra a színre festették át.
A terep, a terep adottságai, a falvak és tanyák közelsége határozta meg az aktuális improvizálás lehetőségeit, akár a ‘csirkeháló” és a kerítésdrót felhasználását is.
Tehát, a legfontosabb, az adott álcázási technikára alkalmas eszközök közelsége és azok könnyű beszerezhetősége volt.
A drótozás széles körben alkalmazott megoldás volt Olaszországban, valamint Franciaországban, valamint 1944-ben Hollandiában. Ritkábban még Észak-Afrikában, ahol csak Tunézia biztosított növényzettel borított területeket.
A Zimmerit:
Az álcázás egyedülálló formája a nem mágnesezhető fedőréteg, a “Zimmerit” felhordása a sisaktestre. Ezt a durva cement réteget 1943-tól kezdték el alkalmazni a harci járművek felületén. A durva-rücskös védőréteg biztosította, hogy az ellenséges gyalogoskatona ne tudjon mágneses aknát felhelyezni a járműre.
Általában már a gyárban felvitték a Zimmerit-et a felületre, azonban a frontvonalak mögötti műhelyekben, javítások céljára is tartottak Zimmerit-et.
Felhasználásuk ritka lehetett, mivel igen kevés a Zimmerit-es sisak viselési fotó.
A festetlen Zimmerit halvány-, semleges szürke színű, ami olyan mint a beton színe.
Járművek esetében a felhordást követően hagyták megszáradni, majd a harci jármű megkapta a végleges álcázási terepszínt.
A sisakról: Az M35-ös rohamsisak ‘SE64’-es, gyártó Säschische Emaillerund Stanzwerke A.G., Lauter.
A sisak kb. 70%-ban tartalmazza a cement álcaszínt.
Sorozatszám: 4389. A sisak bontatlan, a bőr szép sötét, nem szakadt és nem hiányos. Az állszíj ugyancsak sértetlen.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.