Visszatekintő:
A Graf Zeppelin német repülőgéphordozó anyahajó: A Graf Zeppelin a Z-terv egyik repülőgéphordozója lett volna.
Az “A” repülőgép-hordozó – ahogy a “Graf Zeppelin” repülőgépszállítóhajóját eredetileg hívták, építését 1936. december 28-án kezdték meg a németországi Kiel-ben. A nagy projekt tervei nem sokkal Hitler hatalomra jutása után jöttek létre, és a szerződést 1935. novemberében a Deutsche Werke hajógyárnak ítélték oda.
A 263 méter hosszú és 36 méter széles hajó az intenzív fegyverkezés szimbóluma volt. Az orr részre a Zeppelin család, családi címere került.
A hajókeresztelése/átadása 1938. december 8-án Kiel-ben történt. A fedélzeten 43 különböző típusú repülőgépnek volt hely, ami meglehetősen kevés a hasonló méretű szövetséges vagy japán repülőgép-hordozókhoz képest. Többek között elfért rajta 13 darab Junkers Ju-87C, és 10 darab Messerschmitt Me-109T. A személyzetet a szárazföldön kiképezték a fogóhorgok használatára, és a pilótákat is kiképezték a szárazföldön az új leszállási manőverekre. A 43 harci repülőgép mellett a további felszerelésnek 16 nehéz tüzérségből és négy hajtóműves turbinából kellett állnia, miközben 33 csomó maximális sebességre volt képes.
1938. december 9-én, egy nappal az átadási ceremóniát követően az acélkolosszust vontatókkal vitték a Deutsche Werke Kiel-i dokkjához a további felszerelések bepakolásához.
Repülőfedélzet: Az orr felett balra és jobbra a két 21 méter hosszú sűrített levegős katapult vezető csatornái láthatók, amelyekkel a repülőgépeket fel akarták gyorsítani. A terv az volt, hogy 1,2 másodperc alatt gyorsítsák fel 142 km/h végsebességre. Két csarnok állt rendelkezésre a repülőgépek befogadására. Állítólag három lift hozta fel őket a fedélzetre.
1939. június 20-án további bővítést javasoltak a parancsnoki híd és a repülőgépbefogadó felület bővítése kapcsán. Körülbelül 1700 legénységi tagnak, köztük 155 pilótának, két fodrásznak, négy cipésznek, öt szabónak, 18 szakácsnak és pincérnek kellett volna szolgálatba állnia a hajón.
1941. májusában amikor 85%-ban kész volt, az építését leállították.

A Pearl Harbor-i csata után Hitler elrendelte, hogy folytassák a Graf Zeppelin építését. Ekkor Kiel-be vontatták. Pár hónap után újra leálltak az építéssel. Így a Graf Zeppelin az Odera egyik mellékfolyóján horgonyozva szinte feledésbe merült.

A szovjet előre nyomulás során a németek el akarták süllyeszteni, de ez nem sikerült, majd a szovjetek hadizsákmányként szerezték meg.

Roncslelet: 2006. július 12-én a lengyel Petrobaltic olajvállalat dolgozói rábukkantak a szovjet hadsereg által 1947-ben elsüllyesztett német repülőgép-hordozó roncsaira, amikor a Balti-tengeren fúrtak. Ez a fotó, amelyet a lengyel haditengerészet adott ki, a tetején a roncs szonárképét és az alábbi “Graf Zeppelin” modelljét ábrázolja. A hajó kiemelkedő pontjait mindkét képen megjelölik.
A munkások a lengyel Wladyslawowo kikötővárostól 55 kilométerre északra fedezték fel a hajót 86 méter mélyen a tengerfenéken.